Att leda och driva ett bostadsbolag handlar verkligen om att lyssna, förstå och bearbeta vad hyresgästerna diskuterar. Hur kan vi förbättra oss och motsvara behoven av trygghet, säkerhet, skötsel, reparationer, inredning, fint bemötande och att göra det där lilla extra som gör att en bra dag börjar hemma. Det här blir en kort blogg om just detta. Att mäta kundnöjdheten varje år och utan omsvep se vad vi är bra och dåliga på ger fokus och kultur. Detta är viktigt. Liksom att vi mobiliserar och har ett levande kundcase som vi förädlar hela tiden.
Att bolaget levererar sitt bästa resultat någonsin känns oerhört tacksamt, när man kommer in som ny som jag gjort. Hatten av – well done. Nu är det game on och vi känner att vi är med i huvudklungan. Nästa steg är att gå igenom 80-procentvallen och få den psykologiska boosten att vi kan gå för det. Årets ”valkampanj” gav lite effekt trots allt. Svarsfrekvensen ökade och fler använde olika kanaler för att svara. Schysst. Fler blir också mer digitala efter pandemin. Nu laddar vi hårt för nästa år med att precisera vad bolaget, distrikten och individen ska göra samtidigt som vi öser på och berättar det som sker enligt vår devis ”Vi lyssnar, gör och berättar”. Även den nya appen kan ge en bra kanal att förmedla allt vi gör. Vi har länge verkat men inte synts tillräckligt. Nu ska vi ut ur tapeten och faktiskt synliggöra allt det fina som levereras och förflytta oss från ett läge till nytt slagläge. I mitten av januari lägger vi en ny företagsplan som tar sikte på att bli bästa bostadsbolaget i landet. Här kommer så ledaren som lämnar pressarna om några dagar. Varmt tack till alla våra hjältar, jury och våra hyresgäster för denna fantastiska gåva.