Förväntningar

Det byggs upp med affischer, tidningsannonser, Tv-reklam, pesonliga besök, festivaltidning, bildekaler och stort tidningsutrymme samt vägskyltar under ett halvår. Stadsfesten i Eksjö är inget dåligt marknadsföringsprojekt. Evenemanget har dessutom utvecklats år från år trots begränsade resurser. Många volontärer är inblandade, liksom byggföretag som bygger ställningar, tält och scener samt alla andra entreprenörer och företag som är en del av festen. Det är som en jättecirkus som drar in och stan blir som en levande teater. När sedan väl tjänsten levereras från artistern så är den bra, men det är alla människor som kommit hit, som skapar den verkliga upplevelsen, mötena, ropen, danserna, skratten och hela festen. Artisterna är liksom katalysatorn och viktiga, men det är det sociala runt omkring som är minst lika viktigt som artisterna. Det syns inte i marknadsföringen utan det kommer av sig själv. Efter fem år har det hela satt sig och nu fungerar logistik, städning, säkerhet, press och så vidare klanderfritt. Håkan Waxegård med pappan Björn och deras team har bidragit till att sätta Eksjö på kartan och gjort något som ingen annan gjort tidigare. Det är värt beröm och uppskattning. Att infria förväntningar är sannerligen inte lätt, men att övertäffa förväntningarna som man gör i denna upplaga av stadsfesten är riktigt strongt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*